POWERPOINT-PRÆSENTATION AF VIRKSOMHED
Har du en PowerPoint-præsention af din virksomhed?
- En standard-skabelon til dine præsentationer
- Individuelle præsentationer – tekst og opsætning.
PowerPoint præsentation til VITALkommunikation
PowerPoint præsentation til VITALkommunikation
Ifølge Guy Kawasaki, som er chef-evangelist hos Canva – et grafisk onlineværktøj – så bør alle præsentationer følge hans 10-20-30-regel. Det vil sige, at en præsention bør højest have 10 slides, ikke vare mere end 20 minutter, og ingen tekst må være under pitch 30! Der findes ikke mange præsentationer, der overholder disse retningslinjer.
Men Guy Kawasaki har en pointe. En Powerpoint-præsentation skal ikke indeholde en uendelig masse slides, så mister vi koncentrationen. Og vi mennesker kan højest koncentrere os i 20 minutter ad gangen. Får vi ikke en pause efter 20 minutter, så begynder vores tanker at vandre. Reglen om ingen tekst under pitch 30 sikrer, at du ikke overlæsser dine slides med tekst.
Selvfølgelig skal du ikke følge Guy Kawasakis regler til punkt og prikke, men de er gode at stræbe efter og have i baghovedet, så du ikke ender med en præsentation på 60 slides, der varer i en time, hvor teksten står med pitch 10. De flest af os har oplevet dette, og det var næppe hverken spændende og mindeværdigt.
Jeg har brugt Yth til en management præsentation. Det færdige resultat blev leveret inden for den aftalte deadline og i en super kvalitet, der i øvrigt blev kommenteret meget positivt fra den gruppe jeg skulle vise præsentationen.
At Yth også er meget fleksibel og behagelig at arbejde med gør blot oplevelsen særlig god.
Kenneth V. Mortensen
Partner i Amrop
Når du skal lave slides til en præsentation, starter du så med at åbne PowerPoint? Det gør de langt de fleste, men det er faktisk en god idé at starte et helt andet sted – nemlig med en stak A4-papir. Og vil du efterleve Guy Kawasakis regler, så er det 10 stykker papir! Hvert stykke papir repræsenterer et slide. Ifølge Kawasaki omfatter den ideelle præsentation 10 slides:
Denne model er med salg for øje, men med få modifikationer kan skelettet bruges i mange andre sammenhænge også.
På hvert stykke papir skriver du på den ene side af papiret de punkter ned, du skal tale om – gerne med masser af stikord. Når du har tømt din hjerne for stikord, så vender du papiret om, og laver en grov skitse over hvordan, dit slide skal se ud. Først når du har lavet alle dine slides på papir, åbner du PowerPoint.
Fordelen ved at arbejde med et papirudkast er, at du bliver tvunget til at holde fokus på indholdet. Først når indholdet er ved at falde på plads, kan du begynde at forholde dig til stylingen i PowerPoint. I pitch 30. Eller deromkring. Og husk også, at det rigtige billede siger mere end mange ord.
Hvis du kører fast i arbejdet med en PowerPoint-præsentation af virksomheden eller et projekt, så er der hjælp at hente hos VITALkommunikation.
Ring på 22 72 72 09 eller skriv en mail og fortæl mere om dit projekt.
Det er gratis at spørge.